Fredag och proteinrikt godis

Godmorgon fredag!

Denna vecka har varit lång trots att det var måndagsledigt. Men nu är det äntligen helg! Yes! Ikväll ska jag på studentskiva bland alla små studenter och känna mig gammal (höhö) och imorgon är det Valborg. Mys! Och så blir det nog en löprunda ikväll, instruerande av min spinnklass imorgon och kanske lite utomhushäng om solen visar sig från sin varma sida.

Jag har för övrigt testat två av Gainomax nya proteinbars och jisses vad goda de var. Som godis med extra protein. De var båda superkrämiga, med god smak utan de små konstigheterna man ibland kan smaka i andra måltids-/proteinbars. Men jag är mer ett fan av riktig mat efter träning där man mer än väl kan täcka in proteinbehovet. Men som proteinrikt mellanmål eller efter hård träning kan jag gärna trycka en sådan ibland. Eller som godis istället för godis? Mmm..


Proteinrikt godis skulle jag säga

Chocolate Orange: 220 kcal och 20 gram protein per bar. Smakar som en krämigare variant av en apelsin/chokladkaka. Inte för mycket av någon av smakerna, utan bara god..

Toffee: 230 kcal och 20 gram protein per bar. Som mjuk fudgeig kola. Jag som är svag för fudge, kola, nougat och allt annat sådant tycker denna är topp notch!



Kommentarer
Postat av: lovelyliller.com

nomnomnom

2011-04-29 @ 14:40:18
URL: http://lovelyliller.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0