Löpning

Jag började min löpning utomhus förra veckan med en femkilometrare. Det kändes bra och benen var pigga. Jag har inte kört löpning nu på ett tag och jag har varit så rädd att mina onda benhinnor ska slå till igen. Mina benhinnor spökade hela förra säsongen och jag kom inte upp i några toppdistanser eller tider. I tisdags körde jag min runda två varv och sprang således en mil. Och det kändes hur bra som helst hela rundan och jag var galet lycklig att få springa ute med en sådan bra känsla i ben och andning. Igår hade jag planerat in löpning igen och ville gärna köra min runda tre varv men vågade inte riktigt hoppas att mina ben skulle mäkta med det. Men har jag bestämt mig så har jag, så det var bara att sätta igång. Och jisses vad skönt det var. Jag sprang min runda tre varv, 15 km på strax under 90 minuter. Ingen topptid, men med vetskapen att jag endast sprungit denna distans en gång tidigare förra sommaren var detta ett mycket positivt besked. Sedan fortsatte jag hem till mamma och pappa och distansen slutade på 16,29 km med ett medeltempo på strax under sex minuter per kilmometer. Och detta är även mitt nya distansrekord. Nu kör vi!


Redo för årets första löpning

Jag invigde min pulsklocka igår också. Jag tror att min Garmin Forerunner 110 och jag kommer få en fin tid tillsammans! Nu kan jag följa varje steg jag tar och se på min statistik och hur jag utvecklas. Like it!

Nu är det jobb, sedan tandläkaren och efter det instruerande av body pump som gäller. Later!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0