Majvinter

Hej på er!

Så är det maj. Och vinter? Imorse när jag skulle knata till bussen började det snöa. Och inte lite heller. Jaha, tänkte jag och började fundera på vad man nu klär på sig när man ska ut och kuta. Hej mössa och vantar liksom! Och nu är jag hemkommen från jobbet, frussen och hungrig och har egentligen noll lust till löpning. Tur att man har sällskap som man lovat ut sig med, annars skulle nog soffan få allt för mycket sällskap denna kväll. Det blir den rundan jag kört i några veckor nu, nio kilometers terräng. Jag känner mig lite tung i kroppen och motivationen är inte på topp. Med andra ord är det mesta emot mig idag och vad är bästa medicinen mot det? Weiii, endorfingivande träning såklart! Men så var det det där med hungern då. Jag har just käkat mellanmål nummer två, en Reztart mango/apelsin som jag fick med mig från ToppHälsas frukost förra veckan. Och den var väl helt okej. Men jag föredrar ju saker (ätbara alltså) att tugga på. Men detta blir perfekt som innan-träning-energi som tar bort lite hunger, men utan att ge någon tung känsla.


Drickbart mellis. Ingen favorit, men helt klart värt det inför löpning.

Nu ska jag byta om och försöka mig på någon gymnastisk övning eller två. Bara tanken på att gå ut får mig att frysa lilltån av mig. Typ. Så varför inte värma lite innan? Burr..



Kommentarer
Postat av: Elin

Klä på dig något varmt så blir det skönt då du väl kommer ut :)

Jag har två dar i rad känt mig som en köttbulle då jag tränat, så tung och ingen fågelfjäder direkt... Men bara att bita ihop och hoppas på att den känslan släpper snart!

underbar löptur till dig :)

2011-05-03 @ 18:20:18
URL: http://elinsvra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0