Hälsomässan 2012

Igår var jag ju på Hälsomässan och inspirerades. Dock kan jag tycka att träningsdelen har fått ge vika för det jag kallar lite flumflum. Det var en bra och tydlig uppdelning på mässan men jag saknade en massa träningsinspiration i form av utbildningar, olika gymkedjor som representeras, träningstips, träningsnyheter, träningskläder och så vidare. Det var desto mer av massage och massageprylar, mindfulness, ekologiska produkter och annat. Visst, allt i kombination är förvisso hälsa. Men för mig är det träning, kost, vila och välmående som står i fokus!

Men bortsett från det är det ju kul att vandra mellan montrarna, spana på fru Skipper, smaka lite nötblandningar och sätta sig i en massagestol. Och höjdpunkten var nog mina 15 minutrar med klassisk massage där mina muskelknutor fick sig en omgång och jag faktiskt kände att nacken var rörlig efteråt. Dock har jag en släng av träningvärk där idag, men oj så värt det är.


Allt för hälsan 2011


Många ville in och spana

Vi avslutade med en föreläsning som behandlade Helhetsmetoden där man ska hitta sin hälsovikt med LCHF och KBT. Jag är ju inget jättefan av dieter och framförallt inte de som plockar bort eller rejält minskar kolhydraterna. Men att hitta en hälsovikt (inte ideal eller "bra" vikt) tror jag inte är helt fel. Och det är även hur man hittar den som är viktig. För mig är det utan pekpinnar. Hellre unna än förbjuda - bästa grejen!


Den avslutande föreläsningen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0