Löpning, lite styrka och cykling

På lunchen blev det löpning. Fem kilometer, några tempoökningar samt en kilometers nedvarvning. Tanken med tempoökningarna var koordinationslopp på 2x80 meter. Och där slog det slint i skallen på mig. 80 meter är ju ingenting. Men jag trodde att 800 meter var 80 meter och kände mig lite förvirrad när jag aldrig blev färdig. Jag menar, 80 meter är ju klart i en suck, medan 800 meter tar några minuter. Och jag höll nog på i någon minut innan jag hajjade mitt felsteg. Men äh, då fick jag ju en något längre temposträcka än tanken var från början. Efter löpningen körde jag insida, ustida, framsida och baksida lår i gymmet. Tunga vilket, få repetiotioner och en skön känsla i kroppen. Tummen upp!

Efter jobbet drog jag till Sats Medis och körde min cykelklass. Svettigt och härligt - precis som vanligt! Sedan for jag hem, käkade massa mat, duschade och nu sitter jag här, nästan redo att sussa. Godnatt!


Nattinatt från mig



Kommentarer
Postat av: Uppochhoppa

Bra jobbat med lunchspinning! Ska bli kul att ses i helgen!

2012-04-17 @ 21:24:11
URL: http://www.uppochhoppa.se
Postat av: Emma

Detsamma! Jag ser fram emot helgen, det kommer bli grymt! :)

2012-04-20 @ 19:42:54
URL: http://faw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0