Sista dagen

Sådärja. Sista dagen på grundutbildningen idag. Jisses vad tiden gått fort och jisses vad vi blivit matade med information. Nu är det välbehövligt med lite semester och kunna ta in vad vi faktiskt har lärt oss. Och framförallt få vila och träna ordentligt!
 
Igår var det en dag full av HLR. På lunchen fick jag till träning på gymmet med två ryggmaskiner (låg rodd och latsdrag), tre axelövningar på bosuboll och sist rygglyft med hantel på nacken. Kort men effektivt. Lunch på det och sedan var jag fit for fight för bröstkompressioner, heimlich och stabilt sidoläge. Efter denna långa dag var det härligt att få lite socialt häng och mat på en grekisk restaurang på Söder.
 
Den här lille krabaten skulle jag rädda livet på, flera gånger faktiskt
 
Här har vi en hjärtstartare och min lilla adept
 
Bröstkompressioner medan hjärtstartaren gör sitt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0