Kroppen som varumärke

Löpningen blev inte alls så romantisk som jag tänkt mig. Varken psyke, kropp eller andning var särskilt med på noterna och jobbade absolut inte i takt. Jag tog mig igenom 14 kilometer, men det blev gång varvat med löpning. Vaderna gjorde ont och snömoddet var i vägen på de oplogade vägarna. Ja, det var tungt helt enkelt. Nu sitter jag här frussen och hoppas det inte är något virus som är på väg och att det var det som gjorde mig klen idag. På slutkilometrarna höll jag på att bryta ihop. Jag blev så frustrerad!

Så. Nu glömmer vi och går vidare. Jag har trots allt luftat lungorna en ganska bra del av dagen. Nu ligger jag och myser med kissen och ska strax dra iväg till hockeyn. Jag hittade en artikel idag om kroppen och att det idag inte handlar om att träna eller inte träna, utan att allt mer kretsar kring träning, hälsa och att klara sina träningsmål - från att stå i planka till att springa lopp. Den finns att läsa här.




Idag är det första deltävlingen i Melodifestivalen också. Love it!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0