Tortellinigratäng

Sådär. Nyss hemkommen från min härliga Body pump. Nu har jag kyckling i magen och orkar nu picka på tangenterna och ge er receptet på tortellinigratängen jag gjorde här om dagen. Och smarrig blev den vill jag lova! Och järnrik för oss som kämpar med ett envist blodvärde. Enjoy!

Ingredienser
500 g tortellini
Två burkar krossade tomater
1 lök
Olja till stekning
250 gram frusen spenat
Grönsaksbuljongtärning eller pulver
Oregano
Salt och peppar
Lite grädde eller Creme fraiche efter eget tycke
Riven mozzarella (ca 125 gram, men ta gärna mer!)

Gör så här
1. Sätt ugnen på 200°
2. Koka pastan
3. Tina spenaten och pressa ur vattnet
4. Skiva löken och stek den i oljan. Tillsätt krossade tomater, buljong och kryddorna
5. Häll i spenat och grädde/Creme fraiche. Låt koka några minuter
6. Lägg pastan i en ugnsäker form. Häll över såsen och strö över mozzarellan
7. Sätt in i ugnen i cirka 15 minuter. Klart!


Pasta..Jag älskar mina kolhydrater!


Nu ska jag laga matpaj, duscha och så lite sömn på det kanske? Det är ju en dag imorgon också. En fullspäckad sådan. Precis som vanligt alltså. Happy night!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0