Jobb, jobb, jobb..

Puh, nu har jag nästan jobbat i ett sträck från halv sju imorse men nu ger jag upp och hoppar in i duschen.

Men jag hann med en liten löprunda på gymmet. Och idag var det jobbigt. Psyket var inte riktigt med mig som jag velat. Och det var rent av tristess som fick mig att sänka hastigheten och springa nästan minuten långsammare än jag gjorde i tisdags, på samma sträcka. Nu är tanken att benen ska få vila så mycket som möjligt fram till söndag då planen är att köra (jaja, springa) 12 kilometer, förhoppningsvis utomhus om det inte är halkbana ute. Imorgon blir det gymmet, men vilken muskelgrupp jag ska utmana återstår att se.

Till middag blev det broccoligratäng och Keso. Och så en Kiwi på det. Jag älskar ju broccoli och detta går supersnabbt, så testa vettja! Järnrikt och gott!



Ingredienser:
Typ 1 kg broccoli
2 dl vatten
½ grönsaksbuljongtärning/1 tsk buljongpulver 
2 dl crème fraiche
2 ½ dl riven ost (gärna en stark lagrad ost)
Örtsalt
Ev salt & peppar

Gör så här:
1. Koka upp buljongen och lägg i broccolin. Låt koka i ca 2 minuter.
2. Lyft upp broccolin och lägg den i en ugnsäker form
3. Koka ihop crème fraiche med buljongen och häll på 2 dl av den rivna osten
4. Häll såsen över broccolin och strö över den sista osten.
5. Krydda med örtsalt och kanske lite vanligt salt och peppar
6. Gratinera högt upp i ugnen, 250° i tio minuter. Klart!


Imorgon är det fredag!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0