Lax i ugn

Sådär. Middagen är i magen och jag är mätt som en gnu! Jag käkade rotfruktssoppa och lax med Creme fraiche-röra och ost. Det blev sjukt smarrigt!


Recept:

Jag tog åtta stycken laxfiléer
Salt & peppar
2 dl Creme fraiche
2 msk majonnäs
Åtta skivor gouda- (eller annan) ost

Lägg upp laxfiléerna i en ugnssäker form, på en ugnsplåt eller liknande
Salta och peppra
Blanda Creme fraichen med majonäsen och bred över filéerna
Avsluta med en skiva ost på varje filé
Ställ in i ugnen på 225° i 15 minuter. Klart!

Soppan är ännu enklare. Skär valfria rotfrukter (jag hade morot, potatis, selleri, palsternacka och purjolök) i lagom stora bitar och fräs dem i lite olja i en kastrull. Häll i vatten och buljong och koka ungefär 10 minuter. Klart!

Nu ska jag fortsätta följa matchen. Sedan ska jag duscha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0