Spenatlasagne

Godmorgon onsdag!

Igår tog Djurgården fina tre poäng. Eller ja, fina var de kanske inte (även om tre poäng alltid är fina..) men matchen var ju rätt dålig om man säger så. Men vi vann och hoppade upp två placeringar i tabellen. Fint.

Och så körde jag löpning igår också. Sex kilometers löpbandslöpning. Och jisses, jag blev rätt trött där ett tag. Men jag gjorde det och känslan efteråt är ju oslagbar! Imorgon blir det sex kilometer till, dock i något snabbare tempo. Och idag är det min lunchpump som ska instrueras. och sedan ska jag ha middagsdejt med en vän. Bra onsdag!

Och här kommer (äntligen?) receptet på min spenatlasagne, som jag för övrigt ska äta till lurre idag.


Gott!

Ingredienser:
Tomatsås:
1 gul lök
2 vitlöksklyftor (jag tog minst fem!)
1 msk olivolja
500 gram krossade tomater (jag råkade ta passerade..och det gick det också)
2 tsk örtsalt
Salt och svartpeppar

300 g fryst spenat
300 g keso
150-200 g lasagneplattor
150 g ost
3 dl mjölk

Gör så här:
1. Hacka lök och vitlök och fräs i olivoljan.
2. Tillsätt tomaterna och kryddorna och låt koka i tio minuter.
3. Tina spenaten i en kastrull och blanda i keson.
4. Häll hälften av tomatsåsen i en ugnsäker form.
5. Varva spenatkeson med lasagneplattorna.
6. Häll på resten av tomatsåsen och lägg på osten.
7. Häll över mjölken.
8. Grädda i ugnen på 225° i 35-40 minuter. (Täck med foile den sista stunden). Klart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0