Medaljens pris

Jag har spanat dokumentären på SVT 2, Dokument inifrån: Medaljens pris, och jisses, man blir minst sagt tagen av innehållet. Man får se hur galet hårt elitidrottare tränar och att majoriteten av alla elitidrottare är eller har varit långtidsskadade. Men man får samtidigt se hur sjukt dedikerade de är till sin sport. De flesta talar om sin träning som en drog som ger en rejäl kick. Nästan ingen av dem ångrar det de utsatt sin kropp för trots att det gett men för livet, och många skulle med facit i hand göra om det. Alltså jag blir galet faschinerad och inspirerad av dem, helt klart, även om jag varken kan eller vill pressa mig så hårt som de gör. Jag skulle kunna skriva en hel uppsats om denna dokumentär, men jag säger bara, se den!
 
Skärmdump från SVT
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

I will :)
Håller tummarna för att det förbaskade bredbandet orkar buffra bara!

Svar: Bra där! Sjukt intressant enligt mig..och ganska sjukt också! Och lite galet..
Emma Jordell

2012-07-28 @ 16:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0