Löpning 16,2 km

Det blev transportlöpning hem från stan idag. Från Fridhemsplan till Sköndal blev det 11,3 kilometer. Sedan tog jag en femkilometersrunda till och landade på 16,2 kilometer. Jag är nöjd med distansen men känner att det är en bit kvar till Maradistansen. Men just nu är jag mest lycklig över att min förkylning är över och att jag faktiskt fick ihop 16 kilometer och lite till. Löpningen då? Den flöt på rätt bra den första biten och jag lyckades undvika regnet. Tills jag kom till Globen. Då kom det en liten dutt regn, men det kunde jag överleva. När jag sedan påbörjade mina sista fem kilometer kände regnet att det var dax. Blött och jäkligt, men det gick fint ändå. Den sista kilometern var tung som attan och där var det ren vilja som tog mig hem. Nu har jag ätit middag hos päronen, knatat hemåt, duschat och nu packar jag inför konferens imorgon. Visst behövs minst tre outfits för ett dygn borta? Tänk om man spiller liksom..?


En halvtaskig mobilbild. Men en dålig bild är väl bättre än ingen?


Nu ska jag strax ge mig för idag. Med en lätt huvudvärk känner jag att sömn är mest prioriterad på min lista just nu. Jag hoppas ni får en härlig söndag! Take care!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0