Jag älskar träning!

Jävla skit! Här har jag författat ett långt, mycket bra och fint (?) inlägg och så trilskas det med mig. Fasiken vad irriterad jag blir!! Okej. Gör om, gör rätt.



Det jag skulle säga var..

Löpningen idag gick finfint! Jag trallade ner till gymmet och ställde mig på löpbandet för två kilometers uppvämning. Dessa kilometrar var dock allt annat än fina. De var jobbiga, sega och tråkiga. Dessutom fick jag ont i mina "benhinnor" (eller ja, framsidan av vaden..även kallat smalben kanske..haha) igen. Då funderade jag seriöst på hur mina ben skulle palla löpskolning och ännu mer löpning efter det. Men jag trallade ner till aerobicsalen och körde mina vändor. Upplägget var detsamma som sist, men nu tog jag även med "tripping" där jag sprang med småsmåsmå steg.

Efter detta trallade jag (igen hehe) ner på löpbandet och brände av sex kilometer. Det skulle varit fartlek, men blev mer fem-kilometers-löpning-i-samma-tempo-och-sedan-en-snabbare-sista-kilometer-löpning. Men jag är grymt nöjd. "Benhinnorna" spökade inte alls och det var som att benen vaknade till och fick lite mer tempo i sig efter löpskolningsövningarna. Fint det! Sedan blev det en kilometers nedvarvning, stretch, dusch och lunch. 


Dagens träning - frågor på det?

Nu ska jag tokjobba fram till hockeyn ikväll. Måtte måtte fina Djurgården ta tre HELA poäng idag!



Kommentarer
Postat av: Elin

Om du säger att de trilskas mest då i början av då du springer, kan det vara att de går bättre om de får mer uppvärmning? Igår skrev du ju att du kunde pricka in på vilken km du tyckte det var jobbigt?

Löpskolning, lätt uppvärmning och sen löpning kan vara nyckeln? Eller helt enkelt värma upp på en crosstrainer för att få igång cirkulationen? :)



Det lilla jag sprungit brukar te sig på samma sätt, lite stela ben och då man kommer igång går benen av sig själv. Konstigt det där :)

2012-03-29 @ 14:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0