Lätt löpning och galenskaper

Först ska jag börja med att tala om jag är arg och lite frustrerad. Min älskade, fantastiska, underbara, fina, lilla Garmin ville inte samarbeta med mig innan dagens löprunda. Jag tror det är något kajko med en av knapparna så jag fick helt enkelt springa utan. Det kändes nästan som att springa utan skor, eller att äta utan bestick, eller sova utan huvudkudde, eller...ja, ni hajjar! Men en runda blev det, om än en liten sådan. Fem kilometer skrapade jag ihop i blåsten. Jag hade tankar om en mil först, men jag insåg att min hals och forna förkylning inte riktigt var med på noterna så jag plockade bort tankarna och halverade rundan. Jag vill inte bli sjuk igen.

Och så villa jag visa premiäranvändandet av mina nya Casall-byxor. Långa och helt ok. Men varför gör man sömmar över rumpan så det känns som att byxorna halkat ner eller att trosorna knölat sig till tusen? Gillar icke.


En påminnelse om en liten spegelsanering kanske?


Nu ska jag jobba på lite till innan det är dax för dusch, middag och styrelsemöte. Och by the way, tandläkarbesöket gick ju finemang och det var ju himla trevligt. Och by the way igen. Jag nämnde ju att jag var galen i helgen. Och det kan man minst sagt säga. Jag är nu anmäld till Vasaloppet (okej då, Öppet spår, men same same) 2013! Det kallar jag galenskaper. Så nu hoppas jag på snö i höst och vinter och att den ligger kvar ungefär till den 26 februari nästa år. Deal? Haha..

Ha det!



Kommentarer
Postat av: Elin

Jag funderar på att starta tjejklassikern i höst, så jag kör tjejvasan nästa år :)

Tror det kommer bli en kul satsning för dig, lägg några kronor på att träffa en tekniktränare så kommer saker gå galant! (kusins gamla träningskompis från skidtiden har skidskola i Funäsdalen, rekomenderar! http://mikaelas.se/)

2012-03-13 @ 18:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0