Sjukt god kyckling

Igår när jag kom hem efter att ha lämnat in min lilla tasiga Garmin var jag hungrig. Ovanligt hehe.. Så jag improviserade fram en sjukt god kycklingmiddag som dessutom var väldans smidig att få till. Men lite majs till (okej, en hel burk) och lite frukt till efterrätt kände jag mig tokmätt. Dock gick det ju ner några nötter efter det..


Serverades med en bulgurblandning med aprikoser, gojibär och pumpakärnor..


Ingredienser
3 kycklingfiléer
Salt och peppar
1 burk champinjoner
2-3 dl Creme fraiche
1-2 msk dijonsenap

Gör så här:
1. Skär kycklingfiléerna i lagom stora bitar och stek dem i olja i en stekpanna. Salta och peppra.
2. Häll på champinjornerna och stek lite till.
3. Blanda i Creme fraiche och djonsenap och koka ihop.
4. Koka ris/bulgur/couscous/whatever till och servera med en sallad eller två. Klart!

Om en stund ska jag gå ner till gymmet och köra lite löpskolning och fartlek, helt enligt mitt träningsschema inför Marathon. Ooh, jag ryser av tanken. Fyrtiotvå komma två kilometer är långt, men med lite vilja ska jag nå dit!

Trevlig dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0