Kycklingfiléer med rotfrukter i ugn

Igår lagade jag mat. Men så mycket lagande vill jag inte påstå att det var. Det var mest hiva upp på plåt, krydda, in i ugn, färdigt. Bra mat som sköter sig själv, så man kan pyssla med annat under tiden. Precis som jag gillar det.
 
Ingredienser
Tinade kycklingfiléer
De rotfrukter du vill ha, typ potatis, palsternacka, morötter etc.
Salt och peppar
Soja
Olivolja
Balsamvinäger
Rosmarin
 
Gör så här
Salta, peppra och häll soja över kycklingfiléerna i en ugnsäker form
Skär de rotfrukter du vill ha i precis rätt storlek..enligt dig själv såklart..och lägg dem i formen
Häll över olivolja och balsamvinäger
Krydda med rosmarin och salt
In i ugnen på 225° ca 35-45 minuter eller tills det känns klart
 
Bon appétit!
 
 
Idag på lunchen teamade jag och en kollega min Body pump som numer är flyttad till torsdagar på det nya Kista-centret. Och om en stund ska jag iväg på Body pump-kvartalsutbildningen med ny musik och nya övningar. Kul kul! Träningsvärken kommer säkert som ett brev på posten imorgon. Härligt! Ha en fin kväll och ta hand om varandra denna mörka novemberkväll. Tjing!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0