Dan före dan-träning

Som jag ser mig själv liksom


Idag stod löpning på
träningsschemat. Efter en shoppingtur så här den 23:e var jag både hungrig och småtrött. Alicia som flängt med mig borde dessutom sovit mycket tidigare så hela träningsvistelsen var dömd att misslyckas. Men det hela gick prima och när jag skulle hämta lilltösen sov hon gott i personalens famn. MiniSats är bäst alltså! Över till träningen. Fem kilometer var planen, lite som vanligt alltså. Sista kilometern var förjä..drig. Jag var nära att trycka på stoppknappen tusen gånger men jag bet mig i läppen och fortsatte. Sedan påbörjade jag min nedvarvning. Efter 500 meter kom jag på att några intervaller vore på sin plats så jag bestämde mig för 200-metersintervaller upp till sju kilometer. Sagt och gjort, det blev 4x200 meter med 100 meters gångvila emellan. Den femte och sista intervallen blev 300 meter för att det skulle gå jämt upp. Då hade sju kilometer gått (och 39:40 min) och jag var trött, endorfinhög och glad. DÅ blev det nedvarvning med en kilometer gång. Avslutade gjorde jag med bicepscurl med hantlar 3x10 innan jag åkte hem till päronen.


Biceps efter löpningen. TRÖTT!


SÅ nöjd med dagens träning




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0