Lördagstankar

Det är lördag och jag har i princip legat i sängen hela dagen. Jag hostar, är galet förkyld och allmänt krasslig. Men jag tackar för nässpray, Guds gåva till mänskligheten! Och så har jag sällskap av Ejla som just nu ligger bredvid mig och myser. Att bara göra ingenting kan ju vara det mest frustrerande som finns, det är jobbigt att ligga still såhär. Men igårkväll lyckades jag rensa ett antal kartonger och få lite ordning i lyan. Och så hann jag spana på gamla bilder och lite träningsinspiration och längta tillbaka till min forna form. Eller snarare till att kunna ta ut sig fullständigt på ett svettigt intervallpass eller på ett tungt pass på gymmet. Förstå mig rätt, att bära på ett nytt litet liv måste ju vara det finaste och bästa som kan hända. Men längta måste man ju kunna göra ändå. Och så fort jag blir frisk kan jag i alla fall köra lättare pass och få svettas lite.
 
Jag, jag och jag. Och en massa endorfiner
 
 
Ikväll är det delfinal två i Melodifestivalen och det är ju helt klart veckans höjdpunkt. Om jag orkar ska jag slänga ihop en äppelpaj. Men man blir ju så seg av att bara ligga still att det känns rätt jobbigt. Vi får se helt enkelt.
 
Ta hand om er!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0