Pastasallad efter sprutor

Idag var det dags. Vår lillsessa blir snart tre månader och då är det tid för vaccinering. Två sprutor, en i varje lår. Jag vet att alla barn ska ha sprutorna, men jag kan inte rå för att mitt mammahjärta fäller en liten tår när de små låren ska utsättas för nålen. Skriket efteråt gjorde inte saken lättare. Men nu är det gjort och jag kan gå vidare, haha.

Tidigare idag var vi en sväng till Flatenbadet eftersom det var så sjunt bra väder. Dock blev det inget bad för min del, men jag fick känna på vattnet i alla fall. Dessutom hittade vi sällskap på vägen så vi slapp gå ensamma. Fina firren.

Nu har jag precis smällt ihop en pastasallad. Pastaskruvar, majs, salladsost, soltorkade tomater, gurka, paprika, färsk spenat, ruccola och tomat. Till det makrill i tomatsås och Crème fraîche paprika och chili. Hade inte sessan varit otålig hade det blivit ett ägg eller två till också..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0