Tisdagsträning


I tisdags entrade jag gymmet och jag kände mig genast som mig själv igen. Det är som en liten bit av mig som saknats när jag inte kunnat träna som jag velat. Jag började med att bränna av ett eget cykelpass på 45 minuter och sedan blev det styrka för axlar, rygg och lite mage. Upplägget som följande:
 
Superset biceps - axelpress mot taket, 3x10
Axellyft åt sidan, 2x10
Marklyft i kombination med tre rodd, 2x10
Plankan på knä, 6x30 sek
 
Äntligen fick jag köra lite styrka på gymmet och jag har fortfarande träningsvärk. Men det brukar ju vara värst två dagar efter. Jag började med plankan på tå, men insåg att det var bättre att börja på knä med korrekt teknik. Och det var tur, för jisses vilken träningsvärk jag fick! Nu ska jag jobba mig uppåt och efter sommaren ska jag kunna göra plankan på knä, med bibehållen teknik, i 3x1 minut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0