Body pump!

Idag på lunchen blev det träning, gästspel som deltagare på min före detta Body pump-klass i Kista. Jag fick modifiera lite, men ändå. Det kändes hur grymt som helst och kroppen var helt med på noterna. Och roligt var det! Viktvalen var inte det väsentliga utan det viktiga var att få go with the flow, ha kul och utnyttja lite endorfiner!

Förutom mycket lättare vikter gjorde jag följande förändringar:
Rygg: Marklyft och rodd med hantlar för att kunna ta ut rörelserna utan att stången slår i magen.
Triceps: jag skippade dipsen till förmån för tricepspress bakom huvud.
Utfall: Utfall är inte att rekommendera för gravida på grund av snedbelastning av bäckenet. Därför gjorde jag knäböj istället, med och utan stång.
Axlar: Armhävning med händerna på brädan för att komma upp en bit.
Mage: Mage ska inte göras när man har delade magmuskler. Därför tog jag denna tid till baksida lår och rumpa. Benspark med vikt i knävecket samt höftlyft.

Vad säger jag om den nya releasen då? Det var faktiskt första gången jag hörde den idag och jag gillar den! Så fort jag får hem skivan ska jag lyssna in mig lite mer på den. Efter klassen slog jag till på en drös PT-timmar att utnyttja efter graviditeten. För nu börjar man verkligen se ljuset där borta. Galet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0