Carbonara

Idag vaknade jag upp lite förkyld och valde att försöka somna om. Och det gjorde jag. Sedan vet jag inte var dagen tog vägen. Jag hann med tre maskiner tvätt och komma ut en sväng för att handla. Men mer än så har jag inte hunnit. Eller jo. Jag har freestylat ihop middag också. Pasta carbonara som bara krävde fyra ingredienser plus kryddor. Smidigt värre.
 
Dagens ingredienser
 
Ingredienser, 4-6 port
Pasta till så många du lagar till
Två lökar
Tre paket bacon
3 dl grädde
Peppar, salt, chiliexplosion
 
Gör så här
1. Koka pastan och häll av vattnet
2. Hacka lök och skär bacon i lagom stora bitar och stek det i en stekpanna.
3. Häll i lök-baconblandningen i pastan och tillsätt grädde och kryddor.
4. Servera med en sallad. Typ. Klart!
 
 
Klart!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0