200-metersintervaller

Godkväll! Gårdagens Halloweenfest var något utöver det vanliga. Ett Halloweeninrett hem med allt från fladdermöss och spindelnät till läskiga tavlor och fingrar bland snacksen. Och folk utklädda till det ena mer spektakulära än det andra. Det var grymt trevligt!

Vi passar ju som handen i handsken


Efter att min karl drog iväg på fotboll alldeles för tidigt i morse samtidigt som lillan började röra på sig oroväckande mycket hade jag inte så mycket hopp om någon skönhetssömn. Men tji fick jag. Lillan bjöd på en rejäl sovmorgon som var guld värd! Efter att ha lagat tusen portioner korvstroganoff drog vi till stan för att träffa två fina vänner. Efter lunch och en massa kvalitetsprat visste jag att jag skulle träna, men inte vad. Jag gick till gymmet och det slutade med intervaller på bandet. Två kilometers uppvärmning, sedan 200/100. Alltså 200 meter spurt och 100 meter vila. Nio gånger. Sedan småsprang jag den sista biten upp till fem kilometer. Under den sista intervallen trodde jag på riktigt att jag skulle spy! Eftersom löpbanden på detta gym inte är alltför pålitliga gick jag på känsla istället för tid/kilometrar. Och känslan idag var underbar. I alla fall efteråt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0