Intervaller

I morse stod löpning på schemat och jag bestämde mig för intervaller för att försöka bli snabbare och öka syreupptagningen. Tempot var inget att skryta med, men med några pass i baken har jag som mål att lyckas pressa tiden både en och tre gånger. Jag sprang två kilometer som uppvärmning och sedan blev det fyra stycken 200-metersintervaller med 200 meters gång mellan och en sista intervall på 300 meter tills mätaren stod på fyra kilometer. Sedan joggade jag en kilometer till för att komma upp i fem kilometer. Den kilometern var den jobbigaste på länge. Det var bara vilja och jävlaranamma som fick mig att fortsätta, haha. Sedan gick jag en kilometer som nedvarvning och sedan var jag nöjd. Nu är det bara att öka speedet på intervallerna och springa mellan dem istället för att gå. Det här är helt klart den bästa träningsformen för att pressa sig själv och få mätbara resultat. Som ska bli bättre. Tummen upp!   Nike all over the place. Och jösses vad matchigt det blev. Det gjorde nog att det gick lite snabbare   En aning suddigt. Men det är så det ska vara        

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0