10 km

Visst blev det löpning idag. Och i underbart vårväder dessutom! Tio kilometer kring Söder längs med Årstaviken blev resultatet. En härlig tur och det var inte bara jag som valt att rasta kroppen denna dag. Det var fullt med promenerare, spatserare, löpare och snnat löst folk med vårsprattel i benen. Jag har ju inte sprungit mer än sju kilometer på ett bra tag och dessutom hållit mig inomhus. Så efter sju-åtta kilometer var det tung löpning. Skanstullsbron på vägen hem var värst och där var det riktig bly i benen. Men jag lyckades hålla ett okej tempo även där och tiden stannade på 55.40. Målet var milen under timmen så gissa om jag kände mig nöjd när jag kom hem! Jag vågar påstå att detta är någon form av personbästa på milen. I alla fall vad jag vet. Så vi utgår från det. Nu vill jag komma under 55 som ett första steg. Målet är milen under 50 minuter. En vacker dag. Sedan får vi se vart vi tar det efter det. Nu har jag käkat mat hos svärpäronen så det snart sprutar ur öronen. Om en stund ska vi fortsätta hem och gräva i påskägget. Glad påsk på er!


Innan milen. Laddad med påskgodis och kärlek. I min nya mjuka löptröja från Nike.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0