Intervaller!

Igår blev det löpintervaller på bandet efter jobbet. Efter magsjuka, förkylning och semester har jag inte sprungit på någon vecka. Så jag var beredd på det värsta. Och det var jobbigt, döjobbigt! Men med lite vilja tog jag mig igenom mina tio 200-metersintervaller.

Uppvärmning 2 km
10x200 meter med 100 meters gåvila emellan (200 meter i mitten), 17,1 km/h


Ju rödare ansiktsfärg desto bättre..


Klockan stannade på 26.39 på fem kilometer och efter en nedvarvningskilometer på 32.35. Jag är nöjd. Dock har jag fått väldigt ont i ljumske/baksida lår och där i krokarna. Inte roligt. Jag hoppas det ger med sig snarast. När jag sedan kom hem smetade jag in håret i mandelolja och strök omkring hemma med världens kladdigaste backslick. Det var väldigt skönt sedan efter dusch och mat. Sedan var det en jobbig hockeymatch med tal och tyst minut för vår Djurgårdssupporter som gick bort i söndags. Tragiskt. Efter någon timmes jobb blev det knäckemackor och sedan godnatt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0