Löpning



Endorfinhög och glad. Trött men tillfredsställd. Idag blev det löpning på bandet, intervaller på tid istället för distans. Man måste ju variera sig. Efter uppvärmning blev det en minuts fullt ös, 30 sekunders vila tio gånger om.


Uppvärmning 10 minuter (11,1 km/h)
1 min (17 km/h) - 30 sek vila
1 min (16 km/h) - 30 sek vila
1 min (15 km/h) - 30 sek vila
1 min (15 km/h) - 30 sek vila
1 min (15 km/h) - 30 sek vila
1 min (15 km/h) - 30 sek vila
1 min (15 km/h) - 30 sek vila
1 min (15 km/h) - 30 sek vila
1 min (16 km/h) - 30 sek vila
1 min (17 km/h) - 30 sek vila


Den aktiva tiden blir dock något kortare eftersom jag inte kliver av bandet under vilan, utan istället drar ner tempot. Det gör ju att det tar en stund att få upp farten igen. Jag känner dessutom att jag är van vid korta(re) intervaller, så detta är lite jobbigare för psyket. Det gör också att jag måste våga mig ut på lite längre intervaller. Jag får knåpa ihop några bra upplägg att ha i bakfickan. Efter intervallerna stannade klockan på 24.30 och distansen på 4.65 km. Jag sprang det sista till fem kilometer och klockan stannade på 26.32. Helt okej!


Idag har jag inget jobb med mig hem och en myskväll med familjen väntar efter att jag fixat det jag hamnat efter med. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0