Dagens löp



Hej hopp! Idag blev det lunchträning. Jag var helt bestämd på att inte träna på lunchen och vips stod jag på löpbandet vid lunchtid. Och det var mycket skönt sedan när jag gick från jobbet, plockade upp Alicia och kunde åka raka vägen hem, färdigtränad och allt.

Passet blev som följer. 
2 km uppvärmning, 13 minuter (9,3 km/h)
Lite (med betoning på lite) löpskolning
4 km löpning (12,1 km/h)
1 km löpning (12,1 km/h)
2 km nedvarvning, 13 minuter (9,3 km/h)
Totalt nio kilometer på 51.07

Och det kändes bra i knät hela tiden. Jag hade dock önskat att jag hade pallat mina fem kilometrar i ett kör, men jag tog slut efter fyra men är nöjd ändå. Till nästa gång så! Efteråt körde jag en stretch och några varv med foamrollern och blev pigg och glad som tusan!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0