Intervaller 6x500 meter

Efter frukost traskade jag iväg till Sats Globen för ovanlighetens skull. Jag bestämde mig för 500-metersintervaller och kände mig för lat för att springa dem utomhus. Säga vad man vill, men jag tycker det krävs mer disciplin utomhus än på bandet där man bara bestämmer sig för en hastighet, räknar meterna och kör. Efter uppvärmning på två kilometer (11,1 km/h) blev det 6x500 meter (14,1 km/h) med 200 meter långsam gåvila emellan. Det var jobbigt som attan och kräkkänslan smög sig på några gånger. Efter en kilometers jogg till (11,1 km/h) hade jag sprungit 7,22 kilometer på 41.17. Efter det blev det stretch, rull på rulle och lite löprehab. Sedan traskade jag hem, nöjd som tusan med dagens psyke.



Glad att kroppen är med mig



Haha, blicken!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0