Det här med träning

Ouch, jag har minsann träningsvärk från min Body pump igår. OCH DET ÄR EN SJUKT SKÖN KÄNSLA! Ursäkta versalerna, men träning ger så mycket positiva grejer att det är galet. Samtidigt är det läskigt hur snabbt man kommer ur sina rutiner och vanor. Och hur svårt det kan vara att hitta tillbaka. Mentalt kan man liksom inte förlika sig med att man tappat i styrka, kondition, vilja etc. Men det är bara att bita tag och erövra den där fantastiska känslan igen. Känslan av att man kan, att man vågar och att man blir bättre på något. Men jag funderar starkt på att hålla tillbaka träningen lite. Att låta revbenet läka, förkylningen ta slut och hostan att sluta irritera. Det blir så hattigt med lite duttande här och där. Men jag bara måste få till några pullups, ve och fasa om jag måste börja om att nöta denna övning. Det var dagens träningsfilosoferande.

Det börjar i alla fall äntligen kännas lite bättre i revbenet. Jag slutade med mina smärtstillande igår och det har inte blivit värre. Positivt alltså. Dessutom påfrestade jag med träning igår och det har inte blivit värre. Positivt alltså. Vi får se när jag får till nästa pass.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0