Löpning nära målet

Efter en hektisk dag på jobbet fick jag till lite träning trots allt. Och vilken tur att jag fick det! Jag tog en sväng på löpbandet och idag snuddade jag vid målet att springa fem kilometer på 25 minuter. Eller jag sprang faktiskt på 24.55 (halleluja!) men med två pauser på mina fem kilometer. Jag sprang tre kilometer på 12.1 km/h, sedan stoppade jag och vilade strax över minuten. Och sedan blev det en kilometer till på 12.2 km/h och en vila till. Sedan var det bara att kötta sista kilometern på 12.3 km/h med en spurt de sista 200 meterna. Jag har aldrig varit så nära att spy någonsin. Men oj så värt det i efterhand! Nästa gång tar jag fyra kilometer innan vila och efter det sitter det! Woho!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0