Lördagsintervaller igen



Idag stod jag på löpbandet klockan tio igen. Och körde samma upplägg som förra lördagen. Men det var med tunga steg jag gick till gymmet. Kroppen kändes trött och inte alls särskilt träningssugen. Uppvärmningen var tung och jag fick lite ont vaden. Men sedan var det bara att kötta och jobba lite med det mentala. Och tillslut lossnade det. Det blev 200-metersintervaller med hundra meters gångvila emellan. Men denna gång blev det sex stycken på 17,1 km/h, därefter 200 meters gångvila och sedan fortsatte jag resterande på 16,1 km/h. Tiden stannade på 26.21 och det kändes skönt efteråt.


Efteråt blev det lite rull som tack till kroppen


Nu ska jag pudra näsan och dra iväg och fira min fantastiska vän som fyller år. Och spana OS-hockeyn och Mello. Och så är jag glad över skidstafettguldet och Djurgårdens tre poäng. Bra dag!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0