6 km

Andra dagen på jobbet och jag lever fortfarande. Men det ska ändå bli skönt med ett litet helgbreak på två dagar. Idag har jag ätit bättre än igår och har laddat hela dagen för löpning efter jobbet. När jag slutat gick jag till gymmet och började med två kilometers uppvärmning följt av tio 200-metersintervaller (de första två på 14,5 km/h och de resterande åtta på 15,1) med hundra meters gångvila emellan. Efter fem kilometer och 27,32 minuter blev det gång tänkt som nedvarvning, men jag speedade upp tempot något och sprang/joggade ner till sex kilometer rullat och klockan stannade på 33.45. Det var lätt samtidigt som all jul- och nyårsmat låg och skvalpade och gjorde att kroppen kändes lite tung. Så jag är galet nöjd, svettig och rödmosig. Nu ska jag hämta lilltös och sedan äta pastasallad och se på hockey.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0