Utelöpning



Efter vädringen idag stack jag ut och vädrade mig själv. Jag sprang ut för att ta mig runt Flatensjön. Jag har dragit mig för att springa denna runda eftersom den är backig som tusan och närmare milen lång. Jag har varit rädd för ett för stort nederlag genom att inte orka. Men någon gång måste man ta tjuren vid hornen och idag var dagen. Hittills har jag endast, efter graviditeten, sprungit fem kilometer som mest ute och sju kilometer som mest på löpbandet samt en herrans massa intervaller. Och det är tydligen grejen för löpningen idag kändes riktigt bra. Lite hade jag ju redan vunnit genom det superfuktiga och syrerika vädret och kanske var det en bidragande orsak till att det för det mesta kändes lätt och härligt. Målet var att springa hela sträckan och gärna under timmen. Och båda målen uppnåddes och nu börjar till och med träningsvärken smyga sig på. Härligt! Utelöpning i plusgrader i januari. Två tummar upp!




Här laddar jag nu om för finalen i JVM, efter att just ha sett bronsfighten som Ryssland vann över Kanada. Jag hänger hos föräldrarna och drar väl hem lagom till guldmatchen sätter igång. Imorgon är det jobbdags igen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0