Teneriffa, dag två

Idag har vi åkt buss mest hela dagen. Vi har varit uppe på vulkanen Theide långt ovanför molnen och fikat. Turen upp var sjukt fin och Alicia kan det här med att åka buss. Hon skötte sig exemplariskt. Vi var hemma igen på eftermiddagen och då gick vi ner till poolen och badade. Efter en sväng med överkroppsstyrka på gymmet drog vi ner till strandpromenaden för en avokadosallad som jag längtat efter sedan jag såg den igår. Men vilken miss!  Det var ungefär ett salladshuvud, en halv avokado och två ägg. Och det blir jag inte mätt på! Tur då att jag delade vitlöksbröd med Alicia och fick äta köttrester efter det. Så mätt blev jag, till slut. Men inga fler sallader som inte innehåller typ pasta och kött. Sallad bygger inte denna kropp. Nu sitter vi och kollar på en musikshow på hotellet. Jag kan vänja mig vid det här med semester.


Uppe på över två tusen meters höjd


Den vilande vulkanen


Besvikelsen. Var är min mat?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0