400-200-100-metersintervaller



Intervaller. Variationens variationer. Jobbiga. Underbara. Svettiga. Onda. Fina. Det bästa med intervaller är vilan. Och det faktum att de tillför så mycket till löpningen i övrigt.


Uppvärmning 1 km

400 m (15,1 km/h) - gåvila 200 m
200 m (17,1 km/h) - gåvila 100 m
100 m (18,1 km) - gåvila 100 m

Upprepa fyra gånger


Känslan efteråt var skön - som efter de flesta träningspass. Men jag var inte sådär fullständigt död som jag brukar. Idag var det bara alldeles lagom efteråt. Dock börjar jag känna av mitt löparknä igen. Och ja,  jag får väl skylla mig själv när jag lagt rehaben på hyllan. Men nu är det på't igen. Jag startade redan idag med en ordentlig stretch och rull på foam rollern. Hujedamig, aj! Nu måste jag börja sätta min kärlek till kroppen i handling. Rehab, stretch, rull och kanske ett naprapatbesök vore på sin plats.


Rull på utsidan av benet - aj!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0