Intervaller, 10x1 minut




Benstyrkan som blev intervaller. När jag kom till gymmet var det mycket folk. Dessa hade dessutom ockuperat just 'mina' vikter. Typiskt tänkte jag som inte gillar att vänta. Då blev det intervaller istället. Utifrån klocka istället för distans. Efter tio minuters uppvärmning körde jag tio enminutare (17,1 km/h) med 30 sekunders gåvila emellan. När 25 minuter hade rullat hade jag kommit 4.9 kilometer. Jag sprang 1,1 kilometer som nedvarvning och landade på 31.29. Det blev ingen styrka, men väldigt bra ändå. När jag väl kom hem efter att ha hämtat Alicia blev det brakmiddag av udda blandning. Kebab, lax och ägg med kaviar. Och två havrebollar till efterrätt. Det kan sammanfattas med ett ord: Mätt! Nu ska jag gå och knoppa med en fantastisk dag i bagaget.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0