Middag

Idag hann jag i alla fall springa hem och laga middag innan jobbet tog vid igen. Eftersom jag hade tinad korv och minimalt med tid, freestylade jag lite och fick fram en god och kryddig variant av korvstroganoff. 

Ingredienser
1 gul lök
2 paprikor i valfri färg
800 gram korv of choice
Tomatpuré
6 dl Créme fraiche
I frp krossade tomater
Salt, peppar och en massa chilikrydda
Majs


Gör så här
1. Skär lök, korv och paprika i dina favoritstorlekar.
2. Stek löken, häll sedan på korven, stek lite till och tillsätt sedan paprikan. 
3. Klutta på lite tomatpuré och häll på Créme fraîchen och låt det koka ihop.
4. Tillsätt en burk/förpackning krossade tomater
5. Krydda efter eget tycke och smaka av.
6. Ös över majs och rör om. Servera till ris/pasta/potatis eller som vi, med bulgur. Klart!




Så, nu ska jag återgå till jobbet igen.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0