Morgonlöp

Man ska ju öva på sina svagheter och träna på det man är mindre bra på. Och så vidare. Jag tycker det är väldigt jobbigt att träna löpning på morgonen. Mentalt eller icke, men det har alltid varit tyngre på morgonkvisten innan benen och kroppen vaknat till liv. Dessutom har jag alltid en tendens att skjuta på morgonträningen till senare. 


En hög med löputrustning


Varför blev det av idag? Jag plockade fram hela löpkittet (kläder, skor, pulsklocka osv) igår samtidigt som jag började på detta inlägg. Dessutom intalade jag mig själv av jag ville. Easy peasy och så var det gjort. Fullt så easy peasy blev det dock inte. Det var tungt men kanske inte så tungt som jag minns mina morgonpass. Men, det värsta av allt. Jag startade klockan innan den hittat satellit och efter sex minuter inser jag att den inte börjat räkna distansen. Jag är en sån oerhörd resultatmänniska och vill alltid jämföra (med mig själv) och bli bättre. Arg och frustrerad fortsätter jag. Efter tjugo och en halv minut (!) börjar den räkna. Totalt hann jag två kilometer på 26 minuter. Det är nog omvänt rekord för mig. Eftersom jag hela tiden drivs av att veta hur långt på hur lång tid måste jag ta rundan igen senare idag för att mäta upp den. Då kommer vi till nästa problem. Jag sprang lite vilse på mina ställen så det blir svårt att mäta upp precis samma runda. Men jag ska försöka. Haha. Summa kardemumma var det ju långt skönare än jag tänkt mig även om det var segt för kroppen. Och nu efteråt? Skönt!! Nu kör vi söndagsfrukost.



I ny överdragströja från Nike



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0