Snabb benstyrka

Jag säger: Man har aldrig tid för träning, men man kan alltid ta sig tid för träning. Idag stämde detta in mycket väl på mig. Mycket på jobbet i kombination med en aning frustration gjorde att jag kände mig lite stressad och spretig. Så jag tog mig till gymmet. Jag hann inte allt, men jag hann fånga endorfiner och rensa skallen. Och kom ihåg: Även det lilla räknas. Ut med frustrationen och in med muskler. Det är väl en fin ekvation? 

Det blev benstyrka och jag kände mig mycket starkare än tidigare i mina övningar. Ytterligare ett plus för att jag gick iväg alltså. Fyra set vardera av back squats, excentriska lårcurl, marklyft och utfallssteg. Idag kände jag mig väldigt effektiv, stark och taggad! Och nu är jag som en ny människa,  nytränad och redo för en kväll med jobb. Men först blir det mys med min tös.







Nya tights man blir väldigt pepp av! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0