Backintervaller

Efter att ha suttit inne nästan hela dagen och spanat på Body pump-koreografin var det skönt att komma ut en sväng. Backintervaller har jag inte vågat mig på sedan mitt löparknä, men nu har jag känt mig så bra att jag vågade testa på det. Jag startade med två kilometers uppvärmning följt av lite löpskolning med rumpspark, höga knän och indianhopp. Sedan var det bara att kötta backe, jag valde en som var omkring hundra meter lång. Högt tempo uppför och gång/lätt jogg nedför. Efter tio vändor kände jag mig färdig och löpte två kilometers nedvarvning innan jag var mer än nöjd. 6,5 kilometer och massa endorfiner senare var det mycket härligt med en dusch och massa grillat, potatis och chilibea.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0