Morgonlöpning

Jag stod på löpbandet vid sju och det lär nog bli dagens bästa beslut. Jag har tappat min morgonrutin något. Jag tycker visserligen alltid att det är vidrigt att hoppa upp i ottan, men när man har rutin på det går det av sig självt. Idag fick jag tvinga mig upp, och tur var väl det. Några intervaller senare och man har vaknat ordentligt! 

2 km uppvärmning (10,1 km/h)
Intervaller 5x200 meter (16,1 km/h)
1,5 km löpning (10,1 km/h)
Totalt: 5 km, 29 minuter

Jag är supernöjd av flera orsaker. Bland annat kände jag inget av löparknät. Dessutom har jag inte sprungit på väldigt länge (bortsett från en runda på Nyårsafton) och känslan var ändå fine. Jag är inte där jag en gång var. Men jag ska dit igen! Jag avslutade med lite knärehab, stretch och rull på foam rollern. Nu ska jag iväg på utbildning.


Innan: En ihopknycklad sovande zombie



Efter: Sprudlande, glad och helvaken





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0