Intervaller

Idag var det träningsdags igen. Det blev intervallöpning, mina tvåhundringar, och nu ska jag försöka öka upp tempot. Och jisses vad jobbigt det var. Det värsta på hela passet var den sista löpningen där det var pannbenet som tog mig i mål.

Löpning 1 km (10,3 km/h)
Intervaller 10x200 m (varannan 16,1 km/h, varannan 15,1 km/h) med 100 meters gåvila (5,1 km/h) emellan
200 meters gång
900 meters löpning (10,3 km/h)
Totalt 5 kilometer 29.50

Efter löpningen körde jag även några styrkeövningar för magen. Efter det var jag nöjd och gick och hämtade en glad lilleman som härjat runt på MiniSats.

Hängande knäindrag mot mage 3x7
Plankan 3x30 sek
V-sitt/båten med rotation 3x20 rotationer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0