5x5

God kväll! Efter frukost, kaffe i soffan och en jätterastlös tjej gav vi oss iväg till Farsta centrum. Jag och Alicia gick till Sats medan karlarna i familjen gick och handlade. Jag körde styrka som redan nu börjar ge lite skön träningsvärk i låren. Det blev fyra övningar och alla kördes 5x5. Enkelt och effektivt och med så få repetitioner vågar man sig på lite tyngre vikter. Befriande.

Knäböj 5x5
Marklyft 5x5
Stående rodd med skivstång 5x5
Latsdrag 5x5
MammaMage-övningar

När vi kom hem var vi alla galet hungriga och körde rester till lunch. Sedan gick Alicia och vilade och sambon drog iväg till stan. Och jag fick plötsligt lugn egentid. Det blev ett avsnitt Game of Trones och Djungelvrål i storformat. När tösamaja vaknat spelade vi fotboll i vardagsrummet och sedan gjorde vi ugnspannkaka till middag. Efter det har det bara varit slapp framför TV:n med fotbolls-EM. Och nu borde jag sovit för länge sedan. 

När storasyster busar är livet härligt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0