En ny variant av paj


Eftersom jag fick nya pajformar från Le Creuset i födelsedagspresent var jag ju tvungen att göra paj. Och eftersom jag älskar paj var det inget som helst problem. Jag gjorde en superlätt variant med köttfärs och fetaost som blev riktigt god.

Ingredienser
Pajdeg
125 gram smör
3 dl mjöl
2 msk vatten

Fyllning
1 rödlök
500 gram köttfärs
150 gram fetaost
Salt
Peppar
2 dl mjölk
2 ägg

Gör så här
1. Blanda ihop pajdegen och lägg den i kylen en stund. Sätt ugnen på 225 grader och klä sedan en pajform och förgrädda skalet i tio minuter.
2. Hacka löken och stek den och köttfärsen i olja. Tillsätt kryddor.
3. Skär fetaosten i små tärningar och häll i.
4. Fyll pajskalet med fyllningen.
5. Blanda mjölk och ägg och salta och peppra och tillsätt äggstanningen i pajskalet.
6. Grädda i ugnen cirka 25 minuter. Klart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0