Fredag, huvudvärk och en krasslig spis

Nej men jag hade huvudvärk när jag var uppe med lilleman i natt. Och sedan ville det inte släppa till morgonen och sedan eskalerade det. Alltså jag blir så trött. Jag fick mig i alla fall en morgonpromenad längs vattnet, mötte upp en vän för en kaffe i centrum och hann laga tusen portioner spaghetti och köttfärssås till Melvin. Och så var jag effektiv till tusen och skulle ha maten klar tidigt eftersom mitt huvud dunkade som bara den. Men då får vi inte spisen att funka. I instruktionsboken stod det att det var elfel och att man skulle dra ur strömmen. Vårt största problem var då var man hittar kontakten när man har induktionshäll och inbyggnadsugn. Jag lyste med ficklampa bakom ugnen och härjade innan jag ringde felanmälan. Kö i typ 20 minuter. När vi kommer fram får vi ju höra att man ju kan stänga av elen till spisen i proppskåpet också. Jaha, nähä, ojdå, haha. Två ärthjärnor och en spis med fel. #fail. Men sedan funkade det prima och det blev mat, fast en timma senare. Gratängen i ugnen hann ju bli mer än klar i alla fall. Haha. Nu är vi så glada att det är fredag och om huvudet är bra vill jag träna imorgon.

Vantar och höstkappa på


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0