Intervaller 4x4 minuter

I måndags hade vi en skön morgon med lång frukost och sedan kaffe i soffan. Sedan gick jag tillslut iväg till gymmet. Och då var det nästan lunchdags vilket medförde lite halvskakiga ben. Det blev 4x4-minutersintervaller och idag höjde jag tempot till 13,5 km/h och klarade nästan alla. 

Uppvärmning 5 min (10,3 km/h)
4x4-minutersintervaller (13,5 km/h) med två minuters gåvila emellan (6,1-5,1 km/h). Den sista intervallen vilade jag 30 sek mitt i för att orka.
Nedvarvningslöp 5 min
Totalt 34 min (5,94 km)
Nedvarvningsgång 6 min

Först blev jag lite arg på mig själv. Med lite mer vilja och lite mer pannben hade jag klarat det. Men samtidigt funderade jag på dagsformen. Jag hade ätit lite för lite frukost och var hungrig och liksom redo för lunch. Jag körde tung benstyrka dagen innan och höjde dessutom mina vikter i knäböjen då. Så jag är faktiskt nöjd. Galet nöjd. Pannbenet hängde med länge och nästa gång tar jag dem alla! Och när jag kör 4x4 min på 14 km/h, då ska jag unna mig något fint! Men först alla fyra på 13,5. Jag längtar!

Ser ni hornen som nästan kommer fram..? Nästa gång, då..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0