Tungt, segt och ont

Skavsår, svårt att andas, tunga ben, håll, törstig.. Det kan sammanfatta dagens åtta kilometers löpning och tre kilometers gång. Kroppen svarade inte för fem öre och mot slutet fick jag dessutom ont i baksida lår och smärtan strålade ner i vaden. Jag som vill ha svar på allting analyserar såklart till förbannelse. Några orsaker kan vara att jag har styrketränat extremt dåligt denna vår och sommar. Jag har inte tränat över huvud taget på en vecka och två dagar (för att vara exakt), jag har kanske lagt på mig något semesterkilo som gör sig tillkänna. Min motivation är dessutom bortsprungen någonstans. Men det allra tråkigaste är känslan. Det är så tungt och benen svarar inte alls och den känslan har jag levt med i ett par månader nu. Och det har jag inget svar på. Och det är så ledsamt! Totalt sprang/gick jag elva kilometer på 1.18,56. Men nu är det bara att kravla sig upp, ta sig i kragen och ladda om för bröllop.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0