Intervaller!

Jag har haft lite känningar i halsen sedan resan och därför inte vågat mig på krävande konditionsträning. Dessutom är det lite att pussla med nu när vi båda jobbar, Melvin är hemma (inte själv givetvis) och Alicia går deltid på förskolan. Det gäller verkligen att maxa åt alla håll för att få det att gå ihop. Tur att vi har mormor/morfar och farmor/farfar som ställer upp! Men hur som helst. Idag fick jag faktiskt till träningen. Och intervaller dessutom. Till råga på allt tror jag att jag hade orkat springa hur länge som helst idag. Jag blev liksom aldrig riktigt slutkörd. Jag trodde nästan löpbandet var felinställt en stund.

Uppvärmning 1 km (10,3 km/h)
Intervaller 10x200 meter (varannan 16,1 km/h och varannan 15,1 km/h) med 100 meters gåvila emellan (5,1 km/h)
Löpning 1 km (10,3 km/h)
Totalt 5 kilometer, 29.27
Nedvarvningsgång ca sex minuter

Då är det väl dags att öka tempot till nästa gång. Då blir det (förhoppningsvis) alla tio intervaller på 16 km/h. Nu när jag skrivit det måste jag ju göra det, pepp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0